3. juli 2014

Chiliavler in spe..

IMG_3662I foråret fik jeg en lille fin chiliplante af Helene. Det ser ud til at den trives fint i en potte på altanen. Jeg prøver at huske at vande den, og ind i mellem får den endda også en smule chiliegødning. Den kvitterer for omsorgen ved at sætte et utal af små hvide blomster, som i løbet af kort tid bliver til små gule chiliefrugter.

Flere af vores gæster har spurgt til sort og styrke, mit svar har været.. Det er en chili, mere ved jeg ikke.. :-) Men det ved Helene heldigvis, og hun har sendt mig dette..

Min chili er en:

Hot Palette, Cap. annuum - En helt speciel chili sort, med smukke brogede blade og oprette frugter som "ild i håret". Frugterne er som umodne helt lys gule, siden orange og sidst røde. Planten er oplagt til krukke med kun 20 cm i højden.

Styrke 5-6

Nu skal jeg lige finde ud af, hvordan jeg sikrer at den ikke dør af tørst de næste par uger, jeg overvejer lidt at sende den på ferie, hvis jeg kan finde en kærlig chilipasser.

6 kommentarer:

  1. Det må være et job for Emil :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror han er mere interesseret i at klippe den ned, end i at holde liv i den.. :-)

      Slet
  2. Sikke en skøn plante med brogede blade! Ja, du have fat i en 'chilisitter', der kan passe den, mens du er på ferie. Her dyrker vi peberfrugter, tomater og agurker i entreen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er rigtig fin. Hehe.. du har ret jeg må finde en chilisitter :-)

      Jeres entre må være et meget frodigt og lyst sted.

      Slet
  3. Hvis det er beaufort-skalaen, er de milde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo bare en smule luft.. :-)

      Slet