6. september 2012

Prag.. Tirsdag d. 14. august 2012

Vi kan høre at Fru Puma er derovre endnu.. :-) Hold da op en koncert hun har gang i.

Temperaturen stiger, det bliver varmere og varmere hernede.. IMG_3445Vi tage så vidt muligt sporvogn og Metro når vejen går op, og bruge benene når det går ned ad bakke, det hævner sig nu. Lægge og lår er ømme som bylder.. Det er ski hårdt når det går ned af bakke.. :-)

IMG_3490IMG_3480IMG_3494I dag tog vi igen sporvogn 22 op til Borgen, og gik en tur rundt. De flotte gamle bygninger stod i kø overalt deroppe. IMG_3509Her er utrolig mange mennesker overalt i byen, godt man ikke er med i et selskab der fiser rundt i hælene på en løftet paraply. IMG_3514

Efter frokost slentrede vi en tur rundt i de smalle gader, vi kom bl.a. forbi et marked hvor Lene og jeg købte et par flotte “Pashmina” tørklæder. IMG_3531Det er helt sikkert ikke ægte Pashmina til de priser, men det er fine farver, og noget skal man jo købe.. ;-)

Midt på eftermiddagen nåede vi til Ferdinanda.. endnu et af de specielle øl-værtshuse der er beskrevet i Pers bog.. “Ølrejsen til Prag”.

IMG_3538IMG_3540IMG_3537Sjovt sted, river bliver brugt som frakkehængere.. tragte som lamper, og små kulskovle er askebægere. Det er lidt underligt at være i en øl-by, som “ikke øldrikker overhovedet”. Både Lene, Per og Hasse kan lide øl, mens jeg har det skidt med den væske, man kan heldigvis få rigtig god og kold hvidvin alle steder, det har jeg det helt fint med.

P1020864Sidst på eftermiddagen landede vi hjemme i lejligheden. Efter et koldt fodbad, snuppede vi en time på ryggen, inden vi gik op ad Italska og fandt en Italiensk restaurant, som serverede ganske udmærket mad.

14 kommentarer:

  1. Man kan blive rigtig øm i benene på en storbyferie;måske skulle I næste gang skifte lidt mellem at gå op ad bakke og ned ad bakke, så I får fordelt ømheden lidt mere jævnt?

    Det bliver heller aldrig mig at tage på selskabsrejse og gå rundt efter en paraply. Jeg vil selv beslutte, hvornår jeg skal dreje til højre eller til venstre.

    Det lyder klogt med en time på ryggen efter det opkvikkende fodbad.

    Tak fordi du tager os med på rejsen til Prag!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en mulighed, men så må temperaturen gerne være lidt lavere.. Det var rigeligt varmt at gå ned ad bakke.
      Velbekomme, og tak fordi du er taget med. :-)

      Slet
  2. Fru Puma?? Boede i tæt på zoo eller hva'? Og så har du vist - ligesom jeg - en aversion mod løftede gule eller røde paraplyer ;-)Må dog indrømme, at jeg sommetider kan finde på at luske mig til lidt nyttig information, hvis guiden taler et sprog, jeg forstår. Må være svært at vælge motiver, når der så mange flotte, der bare venter på at blive foreviget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er nok nødt til at læse det her indlæg http://bymarken68.blogspot.dk/2012/09/prag-mandag-d-13-august-2012.html, så ved du hvad jeg mener med Puma-koncert. :-)
      Når man går rundt mellem så mange flotte bygninger, bliver man lidt mættet, der er der jo allevegne ligegyldigt hvor jeg peger kameraet hen.

      Slet
  3. Det er kun sundt med lidt motion mellem alle de pilsnere - eller hvad de nu drikker, de der øldrikkere ... skal du bare hilse dem og sige ;-)
    Men holddaops, hvor var der dog mange andre turister!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi gik mere end vi holdt drikkepauser.. :-) Der var rigtig mange andre turister.. nogle steder føltes det ret voldsomt. Men så kunne man gå 25 m væk fra hovedstrøgene, ind i de små sidegader, og pludselig var der stort set ikke andre end os.. :-)

      Slet
    2. Ja, nemlig ... det har vi prøvet i Venedig - og hvor var det bare så meget mere hyggeligt :-)

      Slet
    3. Ja det er ret overraskende hvor stille der kan være, når bare man bevæger sig en bitte lille smule væk fra strømmen.

      Slet
  4. Selvom vi altid går både op og ned, så giver jeg dig ret. Nedturen er hårdest, fordi man spænder så mange muskler, for ikke at få for meget fart på.
    Kun fantasien sætter begrænsninger. Jeg ville ikke ane hvad riven skulle bruges til, med mindre der allerede hang overtøj. I mangel af en knagerække en skønne dag, må jeg ud og finde en knækket rive :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I er også så seje Pia, vi er vist mere magelige end I er, og vælger nok de lidt lettere transport løsninger.. :-)
      Jeg var heller ikke helt med på de river, af gode og varme grunde var der ikke noget overtøj i spil.

      Slet
  5. Iiihhh altså, jeg har lige skrevet en lang kommentar, så skete der noget under udgivelsen - og den forsvandt. Men ville bare sige, at Prag ser vidunderlig ud - og så et tillykke med din kjole. Nu prøver jeg at udgiv én gang til. Så får vi se, hvordan det går :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det træls når ens kommentarer forsvinder på den måde.. :-)
      Prag er vidunderlig, og tak, jeg fik kjolen i går, og den er rigtig fin.

      Slet
  6. Jeg ville nu også helst gå rundt for mig selv og opleve, det der med at blive ført rundt som i en børnehave er ikke lige noget for mig. Næste gang må I gå baglæns ned ad bakkerne!...;-D Knus og god fredag til dig..

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide Annemarie.. Så skal vi bare finde nogle knap så overfyldte områder at gøre det i, ellers er jeg bange for vi kommer til skade.. :-)

      Slet