11. juli 2012

Kan I huske ham.. ??

IMG_2283Niels Skousen.. ?? Jeg husker ham fra Skousen og Ingemann. Jeg hørte dem på Harmonien i Haderslev i 1973 –74, og jeg husker det som en fed koncert. i går gav han koncert i Byparken i Roskilde, han kan stadigvæk få os til at synge med på Herfra hvor vi står.. Peter Ingemann er ikke med mere, til gengæld har han 4 unge musikere med, som forstår at håndtere hver deres instrument.. Skousen og hans band gør det rigtig godt.  IMG_2323Det var et par dejlige timer med god musik og sang i ørene.. IMG_2255Inden Niels Skousen gik på scenen, havde vi fornøjelsen af at lytte til  Barbara Moleko, en ung dansk-sydafrikansk sangerinde med en fantastisk dejlig stemme.. Hende tror jeg vi kommer til at høre mere til.

Hver tirsdag i juli måned er der Byparkskoncerter. imageDet er super hyggeligt at sidde under bøgetræerne og høre musik. IMG_2286Jeg glæder mig til Alberte d. 24. juli, og til fællessang med Frans Rasmussen d. 31. juli..

12 kommentarer:

  1. Det må have været en skøn oplevelse, og jeg ville gerne have været blandt tilhørerne! Sikke en god idé med koncerter i Byparken - fællessangen den 31. juli minder mig om oplevelser fra de svenske folkeparker. Klem og god onsdag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig været med til Alsang i Sverige, men kunne godt tænke mig det engang.. :-)

      Slet
  2. Sikke et godt initiativ, det lyder hyggeligt..;-D Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det bestemt også, i alle de år jeg har boet i byen har der været Byparkskoncerter, de sidste par år er antallet dog blevet halveret, så det kun er i juli måned de afholdes.

      Slet
  3. Lyder hyggeligt ... jeg har aldrig været til en byparkskoncert.
    Hvem pokker er Djämes Braun? En parodi på et eller andet, mon?
    Det kan næppe være en svensker, så havde han heddet Jämes - de kan jo ikke sige dj-lyden :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhh jeg hiver lige flaget til top, du blev ikke fanget i spamfælden..
      Jeg har ingen anelse, snakkede med hende der står for det, og hun kunne noget med unge upcomming bands næste tirsdag, hvis vejret er godt og vi husker det, kan det være vi tager fobi en tur. :-)

      Slet
  4. Inge dog, Inge dog! Godt at du år tilbage oplevede Skousen og Ingemann udi det jyske. Selv gjorde jeg det år tidligere, netop i Roskilde, hvor der i sommermåneder afholdtes koncerter lørdage i det grønne "amfiteater". Cyklede/senere kørte på Velo Solex de 30 km frem og tilbage for at opleve førnævnte + Pan, Burning Red Ivanhoe, Culpeppers Orchart m.m.fl. Fede tider, også uden hashrygning, druk m.v.

    SvarSlet
  5. Det grønne amfiteater må være i Folkeparken.. der er i hvert fald et amfiteater.. :-) Ja det lyder som fede tider.

    SvarSlet
  6. Det var det, men hvad hash og druk angik, var det væsentligst mig, der var ren :) Selv med en god cykelsti fra Ringsted til Roskilde og retur, da skal balancen jo holdes på de 2 hjul, og med eller uden hjælpemotor :-D
    Hyg Jer udi det svenske; et land med masser af folkeparker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da en pæn tur at tage på cykel må jeg sige.. :-)

      Slet
  7. Hvor ser det hyggeligt ud. Er ham Skousen ikke også skuespiller. Mener at kunne huske ham fra serien Landsbuen. God weekend♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det er han Tina.. Han var også med i Landsbyen.. Tak i lige måde. :-)

      Slet