2. januar 2012

Mandagstema “Nytårsønsker”

Helene spørger “Hvad er dit nytårsønske..??” Jeg har tænkt lidt over spørgsmålet, og der dukker flere svarmuligheder op i mit hoved. Helt overordnet ønsker jeg mig fred i verden, afskaffelse af sult, nød og elendighed, mulighed og ret til uddannelse og undervisning for alle, og at vi bliver bedre til at passe på vores fælles jord. Det er de nogle af store forkromede ønsker, som jeg nok deler med mange.

Hvis jeg tænker mere egoistisk, er der også flere svar, sundhed og lykke for både mig selv og for mine nære, heller ikke her dukker der det rigtige billedmateriale op. Derfor bliver mit svar på Helenes spørgsmål, at

jeg ønsker mig TID ..

mere tid til være sammen med familie og venner, mere tid til at spille golf, mere tid til at være i det lille hus i skoven, mere tid til at rejse og opleve, mere tid til at læse gode bøger, tage billeder, mere tid til mig selv, mere tid til at lave ingenting..P1010348

Du kan se flere nytårsønsker her..

21 kommentarer:

  1. Ja, det kan vi i hvert fald være enige om. Jeg synes, at tiden stryger afsted, så man kun når halvdelen - men måske har jeg bare for mange ønsker og ambitioner omkring det, jeg gerne vil nå... ;-)

    SvarSlet
  2. Godt ønske - jeg håber det på en eller anden måde kan lade sig gøre at få mere tid i det kommende år.

    SvarSlet
  3. Dejlige ønsker - håber du får rigtig mange opfyldt :-)

    SvarSlet
  4. Tid er også et godt ønske og det kunne jeg også bruge noget mere af, til alt det man gerne vil nå..Jeg håber at du får dit ønske opfyldt...;-D knus

    SvarSlet
  5. Et eller andet sted er vi måske heldige, når vi ønsker tid, for det betyder vel at vi er godt beskæftiget, og forhåbentlig med ting, som vi også kan lide :-) Og det er forunderligt, for når jeg læser med hos dig, synes jeg jo, at du når så meget, hvor jeg selv synes at jeg kun når gård og afdeling ;-)

    SvarSlet
  6. Det var et godt ønske, vi kan vist alle bruge mere tid, især på vores nærmeste og de ting der betyder noget for os.
    KH Anette

    SvarSlet
  7. Mia.. Ønsker og ambitioner er gode at have, men du har ret, når der er for mange er det svært at få alle ender til at nå sammen. :-)

    Anette.. Det ville være så skønt hvis det lykkedes.. :-)

    Dorthe.. Tak skal du have. :-)

    Annemarie.. Tænkte nok du også kunne bruge mere tid.. :-)

    Lene.. Det har du da helt ret i, og jeg er jo også glad for mit arbejde, der er bare så meget andet jeg også gerne vil bruge tiden på. Lidt sjovt at vi to begge synes den anden når så meget.. :-) Du glemmer faktisk en del af det du også når.. din far, familien, ungerne i København, sang, gode gåture, MC turene, sommerhuset.. og jeg kunne blive ved. :-)

    Anette.. Tak skal du have, jeg brugte meget gerne meget mere tid sammen med Emil f.eks.
    Kh Inge

    SvarSlet
  8. Vi ser ikke alltid hvor dyrebar tiden er og snakker om "å slå ihjel et par timer". Men det er jo feil.
    Tid er viktig for å kunne leve og oppnå noe mer enn å blåse rundt som et løv i høststorm.
    Godt nytt år til deg og dine og måtte du få tid, nok.

    SvarSlet
  9. Vilken fin klocka! Tid önskar jag dig och även ett bra 2012!

    SvarSlet
  10. Det er et godt ønske!
    Jeg kan kun tilslutte mig!!

    SvarSlet
  11. Godt ønske :)

    Godt nytt år :)

    SvarSlet
  12. Hei Inge!
    Takk for kommentar helt fra Danmark :) Moro :)

    Å ønske seg mer tid er vel noe de fleste gjør, men jeg liker ordtaket:
    "Tid er ikke noe man har, tid er noe man tar"...

    Og jeg skal ta meg tid til å titte litt mer på bloggen din i morgen.

    Klem Marit

    SvarSlet
  13. Godt ønske, som jeg gjerne slutter meg til!

    Ha en fin ny uke! Nyttårsklem fra Irene

    SvarSlet
  14. Mer Tid hade inte varit så dumt.. annars har du en hel del önskningar som jag oxså håller med dig om :) Ha de bäst..

    SvarSlet
  15. Stilig tolkning av emnet.
    Ha en fin dag

    SvarSlet
  16. Lite mer tid och att alla får vara friska är ju bra nyårsönskningar.
    God fortsättning på det nya året.

    SvarSlet
  17. Jeg forstår dig så godt. Nu hvor jeg er folkepensionist føler jeg mig meget priviligeret i at have tid nok til alt jeg ønsker at lave. Desværre går livet også mod sin slutning så jeg siger også giv mig mere tid.

    SvarSlet
  18. Det var fine ønsker, enig med deg. Godt nyttår.

    SvarSlet
  19. En bra önskan, vore fint om man kunde lagra undan lite tid med :)

    SvarSlet
  20. Et lille beskedent ønske ;) jeg håber, at det lykkes for dig, at finde tid i dit liv :)

    SvarSlet
  21. Og den tid kommer aldrig der er altid noget/nogen der tager tiden :-)

    SvarSlet