11. december 2011

Pausen er slut..

Vi er hjemme igen efter 4 fantastiske dage i Berlin. Lige nu er jeg lidt  træt og julemarked mæt, der er mange Weinachtsmarkeder overalt i Berlin. IMG_5483Det største er på Alexanderplatz.. IMG_5440På City julemarked omkring Gedächtniskirche fandt vi det mest alternative juletræ.. P1000954og et mere almindeligt et af slagsen..IMG_5371Vores “lokale” julemarked, det nyeste skud på julemarked stammen, det hygligste, det sjoveste og det vi syntes bedst om, Lucia Julemarked i Hof der Kulturbrauerei.. IMG_5220Det mest overfyldte.. på Gendarmenmarkt.. IMG_56984 super gode dage i det absolut bedste selskab, og ikke altid med glas i hånden eller på bordet.. :-) P1000933IMG_5283Vi har set og oplevet meget andet end julemarkeder, og jeg har selvfølgelig skudt mange billeder, som helt sikkert vil dukke op her på bloggen de næste dage.

Der er rigtig mange ulæste indlæg i min Reader, nu vil jeg suse en tur rundt hos jer, og se hvad I har lagt ud de sidste 4 dage.

17 kommentarer:

  1. Velkommen hjem igen.
    Hvor ser det bare skønt ud :D Dejlige billeder fulde af julestemning:D Det var da noget af et juletræ på sidste billede;D
    Ha' en fin søndag aften. Knus Dorthe

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem :)
    Det lyder sørme da også voldsomt med så mange markeder. Håber du fandt noget sjovt/flot/spændende/dejligt til din jul derhjemme :)

    SvarSlet
  3. Hold da op du må have fået dækket dit julemarkedsbehov et stykke tid...Velkommen hjem igen, glæder mig til at se flere billeder fra jeres Berlin tur..Knus og god søndag aften...

    SvarSlet
  4. Det lyder som nogle skønne dage, Inge - jeg kan tænke mig, at I er fyldt dejligt op af nye indtryk. Jeg skal på julemarked i Tivoli, i Nyhavn og på Christiania. Det er nu hyggeligt at gå på markeder her ved juletid.
    Klem!

    SvarSlet
  5. Dette skjønner jeg har vært en trivelig tur:)) Men det så litt panisk ut det bildet uten glass på bordet:))) hehe:))
    ha en fin kveld,klem fra meg:)

    SvarSlet
  6. Jeg elsker julemarkeder, men kan godt forestille mig, at det på et tidspunkt kan blive nok.
    Det sidste juletræ er smadderflot, det alternative er ... særdeles alternativt ;-)
    Når nu John og jeg bliver lidt ældre, så skal vi også opleve Berlin i december - det ser spændende og dejligt ud.

    SvarSlet
  7. Dorthe.. Tak skal du have :-)

    Bettina.. Tak skal du have, jeg fandt rigtig gode ting, men ikke særlig julede.. :-)

    Annemarie.. Jep, jeg har ikke behov for flere julemarkeder, er godt og grundig fyldt op.. :-)

    Madame.. Det har været en super dejlig tur, men nu behøver jeg ikke flere julemarkeder i år, har jo også været på et par stykker i København. Christiania plejer at være rigtig godt og med mange mennesker. :-)

    Guri.. hahaha.. det varede heldigvis ikke så længe før der mirakuløst dukkede noget op på bordet.. :-)

    Ellen.. Berlin i december er meget intensiv julet.. Men det skal I helt sikkert køre ned og opleve :-)

    SvarSlet
  8. Uhhh det ser hyg'ligt & dejligt ud - lige som jeg husker det sidst vi besøgte Berlin ved juletid:-))) Man får helt Berlinerabstinenser.......KH Helene

    SvarSlet
  9. Det var fedt at være der igen Helene.. :-)

    SvarSlet
  10. Sikke et imponerende opbud af juleting - jeg er meget misundelig!
    Glæder mig til vi kan gøre sådan noget!

    SvarSlet
  11. Nu tændes 1000 julelys....
    På en gang og i Berlin. Jeg glæder mig til at se mere.

    SvarSlet
  12. Velkommen hjem :-) Jeg har aldrig været til julemarked i Tyskland, men har hørt meget om dem.
    Det bord uden glas, jeg kunne se på ølbrikkerne at der var noget på vej :-) Sådan et stort julemarked skal da også fejres med lidt godt til ganen :-)

    SvarSlet
  13. Velkommen hjem - godt i ikke blev forgiftet på de berlinske julemarkeder.
    Kram .

    SvarSlet
  14. Lige da jeg læste om Jeres kommende tur, blev jeg ramt af en slags misundelse - en følelse, der ellers er totalt ukendt for mig, ligegyldigt hvad det omhandler. Var nok fordi, at jeg i sommers havde fået tanken, at Rimkogeren og jeg skulle til julemarked i Berlin sådan over 4-5 dage, alt imens vores bedste ven, Frederik, kunne hygge sig på en lollandsk dyrepension. Samme havde ikke været muligt med vores tidligere hunde, havde i øvrigt heller ej haft tanken, såmænd. Men, min virus + det ekstra gjorde, at vi fandt det klogest at blive hjemme i år. Men, men, når du viser flere tillokkende fotos fra Berlin, ja da vil vi helt sikkert køre afsted næste år på oplevelsestur. Øl, vin, gløgg og andet spirituøst vil få en lille plads hos os, skønt vi ikke er kostforagtere desomkring *LOL*

    SvarSlet
  15. Kongmor.. Ja der var jul i lange baner, og du kan roligt glæde dig, det er sjovt at opleve.

    Susanne.. Ja der er rigtig mange julelys overalt i Berlin. :-)

    Tak skal du have Pia.. Du har ret, brikkerne var fordelt og noget var på vej.. Vi tørstede og sultede ikke på noget tidspunkt. :-)

    Tak Marianne.. Vi hørte først om den onde og falske julemand da vi kom hjem, så ham heldigvis ikke.

    Anjoe.. Det er rigtig meget ØV at I ikke kunne komme afsted i år. Jeg kan kun anbefale at I to tager derned, jeg tror I vil elske at trave rundt og smage og opleve den fantastiske by, som Berlin er.. og i øvrigt er på alle årstider. Jeg elsker også byen om sommeren hvor det hele summer, hvor aftenerne er lange, lyse og lune. Der er så ufattelig meget at se i Berlin, og julemarkederne er egentlig bare en lille del af det. :-)

    SvarSlet
  16. Tak du, men det er altså julemarkederne, der har vores interesse, hvis det skal være, men selvfølgelig med ekstra bonus rundt omkring i den megastore by i dagtimer :-D

    SvarSlet
  17. De er også skønne Anjoe, men der sker så meget andet i den by, så det ville være synd kun at være på julemarkeder, når man er der.. :-)

    SvarSlet