22. juni 2011

Bymarken blomstrer dagen lang…

Roser fra min mors have..P1050495og fra vores have..P1050508P1050529Både roserne og lavendel hækken langs med huset summer af liv, de åbne vinduer suger den skønneste duft ind i huset.

En enkelt lyserød bonderose pynter stadig i forhaven.P1050532

I morges hørte jeg i radioen at dagens længde er 17 timer og 20 min, og at den er aftaget med 0.. som NUL minutter. I går var årets længste dag, men hvis dagen i dag er aftaget med 0 minutter, må i dag da være lige så lang som i går, eller.. ??

5 kommentarer:

  1. Hmmm, det var et værre regnestykke du lagde ud der!!!...Fine billeder fra din have med de smukke duftende blomster..;-D knus

    SvarSlet
  2. Det er da underligt, er det ikke.. :-D.. Knus

    SvarSlet
  3. Smukke blomster du har taget billeder af.
    Regnestykket er vist ikke så underligt. Jeg synes jeg hørte at solen stod lodret over den nordlige vendekreds kl. 19 et eller andet. Umiddelbart herefter kortes dagens længde af, men vel knapt med sekunder i begyndelsen. Derfor er dagens længde dagen efter aftaget - med mindre end et minut, altså 0 minutter.

    SvarSlet
  4. Jamen da, hvor er de bare uendeligt smukke de blomster fra Bymarken.
    Regnestykket er jeg for søvnig til at gøre det helt store ved ☺.
    Knus og en rigtig god torsdag til dig.

    SvarSlet
  5. Tak Jørgen, det giver bedre mening. :-)

    Annette.. Tak skal du have, knus og en dejlig torsdag til dig. :-)

    SvarSlet