6. februar 2011

Mindre end en time..

..gik der, fra Line og Benjamin kom ind af døren, til den gamle ovn og kogeplade var båret ud, og det nye var monteret og fungerede.. fedt fedt fedt..

P1020319P1020321P1020326Det er simpelthen en fornøjelse at se Benja styre værktøjet og sin far.. :-)P1020323P1020330

Nu mangler vi bare lige udskiftning af resten af køkkenet, men her kunne Ellen for nogle uger siden, fortælle om deres udskiftnings planer. Man behøver ikke skifte det hele på en gang. Projekt “nyt køkken” deles op i portioner, så virker det ikke så uoverskueligt, og vi kommer ikke til at bo i totalt byggerod i lang tid. Næste udskiftning bliver køleskabet, når vi alligevel en dag skal ud for at købe snørrebånd.. ;-)

Benja bød ind med en rigtig god ide i forbindelse med køkken planerne.. noget med at vælte en ikke bærende væg, og lægge en mellemgang sammen med køkkenet.. vupti så har vi pludselig et stort og lyst køkken med plads til alle drømmene.. Sjovt at noget så oplagt, ikke har været med i vores tanker. Han er altså god den dreng.. :-)

Jeg er tændt, nu skal vi bare lige have fyret op under hans far.

11 kommentarer:

  1. Heldigvis betyder ændrede planer ikke nødvendigvis en dårlig dag. Det ender måske med du på længere sigt for meget mere ud af det hele :-)
    Dit forsøg med mobilindlægget dukkede op i readeren, men siden kunne ikke åbnes :-)

    SvarSlet
  2. Ikke helt dårligt med sådan en elektriker og handymann i familien.
    Jeg gætter på at i hurtigt vil se investeringen afspejle sig på elregningen. Stort tillykke med det :-))

    SvarSlet
  3. Tillykke med ny ovn og komfur, godt at der er nogen der kan lave elektriske og hurtigt...Pøj pøj med at få Hasse med på idéen...;-D knus og god søndag aften..Jeg har tilbragt et par timer med Naja og hendes forældre de er kommet hjem...;-D..

    SvarSlet
  4. Gratulerer med ny komfyr:) Kjekt å få tips og ikke minst god hjelp:)
    Nå gjenstår å overtale Hasse:) JEg ønsker deg lykke til....jeg ønsker meg også nytt kjøkken...men Gubben har jeg ikke fått fyrt opp nok nei...
    Nyt kvelden, klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Pia.. Det har været en forrygende dag, en vvs dims til 48 kr, endte med ny ovn og komfur, og hul på vores køkkenbyld.. :-)
    Jeg slettede indlæget igen, da jeg så det virkede, det er p... irriternede at readeren bliver ved at vise det længe efter at det er slettet, men jeg kan ikke finde ud af at fjerne det med det samme fra readeren også.. :-)

    Annette.. Tak skal du have, Anders mener at Emil skal være mekaniker, det mangler vi i familien.. ;-))

    Tak Annemarie.. Det var skønt at Benjamin rykkede så hurtigt, han er en skøn knægt.
    Hvor dejligt at Naja er hjemme, det gør det jo meget nemmere for dig lige at smutte over til dim og hjælpe lidt.. og opleve Naja på en helt anden måde... Knus og en god aften til jer.. :-)

    Guri.. Tak - Hasse er vist ved at være klar også, jeg håber og tror efterhånden alligevel på et nyt køkken inden alt for længe, måske endda i år.. ;-))
    En god aften til jer og klem fra mig

    SvarSlet
  6. Årh, for et herligt indlæg - ih hvor jeg smilede stort :-)
    Søn styrer far, og du skal have fyret op op under samme. Sig mig, læser Hasse med her?
    Hvor er det bare godt, hvis du kommer igennem med dine køkkenønsker - glæder mig til at høre mere.

    SvarSlet
  7. hihi.. ja det gør han, og han læser vist også kommentarerne.. :-)) Nå han kender mig jo efterhånden.. ;-))
    Jeg håber sørme vi får hul på den ømme køkkenbyld inden året er gået - og så sender vi/jeg en stor tak til en lille by her syd for Roskilde :-D

    SvarSlet
  8. Sikke dejligt at få hurtig hjælp. Nomal har de unge jo så forfærdeligt travlt. Flot er det blevet. Tillykke

    SvarSlet
  9. Hvor er det rart, at der er hjælp at få i familien! Og det lyder rigtig dejligt med et stort og lyst køkken, som I kan få ved at vælte en væg! Vores køkken er meget lille, og det er noget, jeg kunne ønske mig anderledes.
    Pøj pøj med køkkenplanerne - jeg glæder mig til billeder :-)

    Klem og god mandag til dig, Inge!

    SvarSlet
  10. Lotte.. Benja er rigtig god til at rykke hurtigt, når vi har brug for hjælp, og det er virkelig dejligt..:-)

    Madame.. Jeg glæder mig også, og håber det bliver til noget.. men man kan aldrig helt vide her i huset.. :-) hvis vi kommer i gang OG bliver færdige, så kommer der helt sikkert billeder.. klem og en god aften til dig :-)

    Tak Lone.. :-)

    SvarSlet