19. oktober 2010

Sort og hvid…

Annemarie har ind i mellem lagt nogle rigtig fede sort-hvid foto ud på sin blog, det har skubbet til min nysgerrighed og lyst til selv at prøve at slå farverne fra når jeg tager billeder. Jeg glemmer det desværre ofte, men i søndags i Dyrehaven prøvede jeg det lidt af…IMG_9060 IMG_9062 IMG_9059IMG_9057Jeg ved ikke helt, hvad jeg selv synes om det.. skal nok øve lidt mere. På den ene side savner jeg farverne, på den anden side er jeg ret vild med skyggerne, som bliver meget mere markante.

6 kommentarer:

  1. Det er da fine s/h billeder, men jeg synes heller ikke at de er alting der egner sig til s/h, men det er meget sjovt at prøve, jeg kan godt lide det af pigen i træet...
    Jeg tager altid billederne i monochrome, jeg konventerer ikke farve til s/h selvom jeg sagtens kan gøre det på mac'en, synes det er sjovere at tage dem på stedet i sort/hvid...

    SvarSlet
  2. Se det har jeg aldrig prøvet, og du har ret i at skyggerne træder kraftigere frem. Og det er noget helt andet man fokuserer på, dejlige billeder.
    Og så ønsker jeg en rigtig god dag til dig :-)

    SvarSlet
  3. Der er noget særligt over billeder i sort/hvid - de gør et stort indtryk, synes jeg. Det er meget smukt til helt enkle motiver og til portrætter.
    Klem og rigtig god tirsdag til dig, Inge :)

    SvarSlet
  4. Annemarie.. jeg tar' dem også i monochrome mode.. det er der udfordringen ligger, og ikke at efterbehandle dem til s/h.. jeg øver videre.. :-)

    Tak Lene.. og tak for en dejligt ønske.. :-)

    Madame.. Jeg tror også det er potrætter og enkle mottiver der styrkes v. s/h,
    Klem og en god dag til dig. :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er de flotte - det tror jeg også jeg vil prøve. Er monochrome mode en indstilling på kameraet?? God dag :)

    SvarSlet
  6. Tak Anette.. ja det er en indstilling man kan vælge på kameraet. :-)

    SvarSlet