23. oktober 2010

Jeg leger…

mens Hella og Jarlen præsenterer Dansktoppens historie…

…ja ja det her kunne jeg også i den “gamle” Writer.. det tog bare en krig, nu er det træk og slip, klik og tilføj, klik og skift visning.. og det går hurtigere end jeg kan nå at skrive KLIK…

Alle smileys er nu små gule sole med sjove ansigter på.. hmmm det ved jeg nu ikke rigtig om jeg kan lide, men det kan man heldigvis selv styre i indstillingerne.. Smiley, der blinkerog så øger de linjeafstanden.. mere hmmm, det støder mit øje.

Den danske stavekontrol er stadig ikke med… Trist smiley

Hallooooo Microsoft, kom nu ud af hullerne, og hjælp os der ikke er 100-meter mester udi stavningens ædle kunst, og os hvis fingre løber løbsk og vender bogstaverne forkert, vi…som i, jeg vil have en dansk stavekontrol, og det kan kun gå for langsomt. I kan jo f.eks. lade os få en mulighed for at tilføje Office-programmets ordbøger (hvis man altså har en Office pakke installeret)

Alt i alt er Live Writer nu med samme bånd og faner som Microsoft introducerede første gang i Office2007, og færdig gjorde i Office2010. Jeg er endnu ikke faldet over noget der er ringere i denne version.

11 kommentarer:

  1. Stavekontroll hadde vært utrolig bra å få...det hender fingrene mine løper over tastaturet også...men et tips er jo å skrive teksten i Word først da.
    Smileys skulle jeg hatt:) Var jo flott:)) Jeg bruker det MYE på msn, til min sønn`s store fortvilelse, han synes jeg er "barnslig" hehe:)
    Nydelige bilder av sjø...til å drømme seg bort i...
    Nyt kvelden, klem fra meg med rødt i glasset...og fyr på peisen:)

    SvarSlet
  2. Hvad er det for noget Live writer ?

    Er det noget, som du kun bruger til dit bloggeri - eller ?

    Er det fordi, at du bruger blogger.com, og jeg blogspot.com, at jeg er forvirret ?

    SvarSlet
  3. Ja ikke Guri.. og hvis nu man bare kunne bruge den vi i forvejen har i Office pakken, så have vi pludselig alle en stavekontrol i det sprog vi nu ønsker..
    Lyder hyggeligt med ild i ovnen og rødt i glasset, måske skulle jeg hente mig et glas og sende dig en kærlig skål.. :-) og et knus.

    Mutter.. Live Writer er et lille Windows program som du kan bruge til at lave dine blogindlæg i, det er 100 gange nemmere end bloggers egen editor, f.eks. er Writers måde at sætte billeder ind på, meget meget nemmere.. og man kan gemme en standard opsætning med vandmærke und alle..

    Vi bruger begge det samme blogprogram, så du kan også hente Writeren og bruge den. Du kan læse lidt mere om det på min legeblog..
    http://bymarkenleger.blogspot.com/
    Writer er en del af Windows Live Essentials 2011 programpakken, jeg henter ikke andet end MSN og Writer.

    SvarSlet
  4. Jeg ville gerne prøve Live Writer, som alle lader til at være begejstrede for, men tror desværre ikke den kan fungere på min Mac, da jeg ikke har en windows-emulering installeret :-(

    SvarSlet
  5. Nej det kan den heller ikke Ditte, så skal du igang med at lave en ekstra partition på din Mac, og installere Windows der.. det er nok ikke arbejdet værd, bare for at få fat i Writeren :-)

    SvarSlet
  6. Live Writer ligger vist udenfor mit WordPress-univers - og det er nu helt okay med mig ;-).

    I øvrigt kan jeg anbefale et lille old fashion-trick til hurtigskriverne: Læs dit indlæg igennem, inden du trykker på udgiv - det fanger faktisk en del fejl :D.

    SvarSlet
  7. Det ser hamrende godt ud ....
    Vil det sige at du med den nye writer kan lægge billederne så flot på ??
    Det begynder vist at trække i mig for at bytte xp'en ud med 7'eren :-))

    SvarSlet
  8. Ja jeg har også en Mac, så jeg kan heller ikke installere Live Writer, du har jo været så sød at prøve at finde ud af det med copyright-ikonet for mig....nåeh men godt at du har fået det til at virke...god søndag til dig...

    SvarSlet
  9. Bente.. Writer kan også bruges til at uploade til WP så vidt jeg ved.. Ja en gennemlæsning fanger da nogle stavefejl. Men når man lige har skrevet teksten, så ved man jo hvad der skal stå, og så kan det være svært at "se" fejlene.. :-)

    Annette.. Ja det er den nye Writer, men den gamle har også en Album funktion, den er bare så tung.. :-)

    Rejen.. Det er rigtigt, du bruger jo også Mac.. :-)
    En dejlig søndag til dig Annemarie..

    SvarSlet
  10. Nu har jeg også fået min opdateret og det hele endda på dansk. Hvad er det for nogen indstillinger du gemmer som ger det nemmere? Ha en dejlig søndag♥

    SvarSlet
  11. Tina.. Dejligt det også virker for dig.. det er størrelsen på billederne og vandmærket = den lille tekst jeg sætter ind i nederste højre hjørne, dem kan du sætte og så gemme som standard, så skal du ikke sidde og sætte det hver gang. Du kan se hvordan på min legeblog.. http://bymarkenleger.blogspot.com, det er godt nok screendumps fra den gamle writer, men funktionerne er også i den nye..
    God søndag og KNUS

    SvarSlet