26. september 2010

Korsbæk match…

Jane Onø gjorde det igen.. hun var vært for Korsbæk matchen for 3. år i træk. En match i klubben, hvor der er rigtig stor interesse for at deltage. IMAG0376 Match-formen er ret speciel, vi spiller Texas Scramble. Matchen spilles som en holdturnering med 4 spillere på hvert hold. På hvert hul driver alle, hvorefter man vælger stedet for det bedste slag. Stedet markeres og her dropper de 3 andre deres bolde og alle slår deres andet slag herfra og så fremdeles for de næste slag. Holdkaptajnen holder regnskab med, hvis drive der vælges, idet hver spiller skal have sit drive valgt mindst 4 gange på en runde. Der spilles efter slagspilsreglerne og med bruttoscore. Holdene er sammensat, således at handicapgennemsnittet er tilnærmelsesvis det samme for hvert hold. Der føres kun et scorekort, hvor holdets bedste score på hvert hul anføres. Det samlede resultat er holdets bruttoscore. IMAG0377 Hvis du er forvirret er det OK..:-)) vi har det sjovt, man spiller sammen med golfere, man ofte ikke har spillet med før, et par dårlige slag eller 10 undervejs, betyder ikke alverden, der er altid (næsten) en af de andre på holdet der slår et godt slag, og så kan vi komme videre derfra. Jane sørger på fornemste vis for at vi ikke går sukkerkolde, tørster eller sulter undervejs. Vi har forplejning med ud, der kører servicevogn rundt på banen, og efter  matchen var der frokost til alle. En helt igennem dejlig dag på banen, med god golf og dejligt selskab. Der var masser af præmier, jeg vil tro over halvdelen gik hjem med sjove og fine præmier fra hendes Korsbæk butik. DSCN2904Jane er en meget slagfærdig og spøjs dame, og man skal kunne svare for sig, når hun ruller sig ud. En eftermiddag hvor Hasse og jeg var på vej ind i hendes butik, kiggede hun op og så at det var os, hvorefter hun brølede.. “Du der… ud af min butik”.. Hasse grinede højt og fortsatte ind i butikken, hvorefter Jane højlydt fortalte sin måbende kunde.. “Vi har gået på svagbørnskoloni sammen, Hasse og jeg…” og så blev der uddelt bjørnekram og store grin.. De er sgu ikke helt normale de brushoveder, men der er som regel liv og glade dage omkring dem… :-)

DSCN2921 Hasse

7 kommentarer:

  1. Lyder som om I har haft en kanonhyggelig dag...Hihi golftaskerne er linet op ligesom mc'er...ser godt ud...

    SvarSlet
  2. Jeg falt litt av i starten her, har null greie på golf:) MEN skjønner dere har hatt en kjempehyggelig dag:)
    Nyt kvelden, klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  3. Annemarie.. En herlig dag.. :-) ja ja, vi kan også stille på række..
    Knus og god aften til dig.

    Guri... Det er helt OK.. :-)) man skal nok være en tosset golfer for at det giver mening..
    Klem og god aften :-))

    SvarSlet
  4. Jeg elsker slagfærdige kvinder (og mænd for den sags skyld) - sådan en gang ping-pong-ordspil kan holde en gående længe :-D
    Golfen skal jeg undlade at kommentere - jeg aner mindre end intet om det... men jeg kunne godt fornemme, at I havde det skægt ;-)

    SvarSlet
  5. Også mig Ellen, og hun er en af skrapsakkerne.. ;-))

    SvarSlet
  6. Hahaha Inge....golfreglerne forvirrer, men Fru Onø har jeg jo truffet så den beskrivelse forvirrer ikke....Herlig dag i må have haft...Knus

    SvarSlet
  7. Hahaha.. nej det gør den nok ikke.. :-))
    Knus

    SvarSlet