12. september 2010

Firmaskovtur på sporvejsmuseet..

IMG_8297 Dyr i går og sporvogne i dag.. to verdener og to dejlige dage. I dag, sammen med rigtig mange af Hasses kollegaer og deres familier. Vi var heldige med vejret, overskyet, ingen regn og ret lunt.. rigtig myggevejr.. hold da op hvor var der mange myg derude på vendepladsen midt i skoven . Det har været en rigtig god dag med masser af snak og leg, og al den sporvognskørsel hjertet kunne begære.. Nogen havde taget et par hulahopringe med.. sidst jeg prøvede sådan en, gik det ikke særlig godt.. men i dag… TADAaaaa… gæt hvem der kunne holde gang i ringen.. læææænge, ja næsten så længe jeg orkede :-)) Pludselig klikkede det på plads i kroppen igen, koden var knækket og ringen snurrede om maven.. næsten lige så nemt som jeg husker vi gjorde da jeg var barn… Sjovt og fedt at kroppen fandt rytmen.

Sæbebobler blæses den ene vej..IMG_8285og tilbage igen.. IMG_8286Kronprinseparrets gave fra Australien kørte frem og tilbage og vi kørte med.. IMG_8262 IMG_8258 Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm er helt sikkert et besøg værd. Der er rigtig mange flotte sporvogne, hvor en stor flok glade frivillige sporvogns “tossede” mennesker lægger et kæmpe stykke arbejde, blandt andet til stor glæde for os i dag.IMG_8255 IMG_8207 IMG_8301

6 kommentarer:

  1. Skal si dere er ute på opplevelser:) Hva skal jeg si...som bare har vært hjemme, hehe:) Så ut som nok en topp dag hos dere:)
    Nyt nå kvelden, knus til deg inge:)

    SvarSlet
  2. Ja vi har fået lidt sat ind på oplevelseskontoen i denne weekend.. det har været dejligt:-)
    Knus til dig :-)

    SvarSlet
  3. Inge, du er en blændende god fotograf, hvor er det dog herlige billeder fra din weekend :-)

    SvarSlet
  4. Jeg må med skam melde, at jeg aldrig har været på Sporvejsmuseet - men min datter har engang været der med sin mormor og morfar - gælder det ikke lidt ;-).

    Til gengæld har jeg været i St. Kilda (som der står på den australske sporvogn) nede ved Melbourne. En livlig badeby.

    Rart i øvrigt at høre, at der er andre end mig, der møder horderne af myg! Jeg troede faktisk, de alle sammen var flyttet til Frederikssund ;-).

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder endnu engang....Jeg har været på Sporvejsmuseet, men det er godt nok mange år siden.....tror det må være omkring 28 år siden.....Men jeg kan huske at jeg har kørt med en inde i byen, lige før de blev nedlagt.....

    SvarSlet
  6. Tusinde tak Lene, du gør mig glad.. :-)

    Det gælder helt sikkert Bente, og jeg ville også hellere have været i Australien og køre med vognen.. :-)

    Tusinde tak Annemarie :-) jeg tror ikke jeg har kørt med sporvogn i DK nogensinde, den slags moderne ting havde vi ikke i Sønderjylland.. ;-))

    SvarSlet