29. juni 2010

På Roskilde…

Lige nu er ca. 50.000 mennesker PÅ Roskilde… de er allerede ankommet til Roskilde Festival, som starter det store musikprogram op på torsdag. Vi kan tydeligt høre at der allerede nu er gang i musik og fest på campingområdet omkring Dyrskuepladsen. Både Øst og Vest er ved at være fyldt med farvestrålende telte og pavillioner. Togene mod Roskilde er fyldt med unge mennesker der slæber på telte, stole, liggeunderlag, lidt mad og masser af øl. Dem der har været ude og slå lejren op, er begyndt at bevæge sig ud i byen, røde næser og skuldre lyder op i gadebilledet.

Det er en fornøjelse at se og høre alle de glade unge mennesker der 1 uge hvert år er samlet til kæmpe fest her i byen. Det er fantastisk, at der er så lidt balade og så få problemer, når godt 100.000 mennesker drikker en del af hjernen ud, og ryger sig igennem 4 dage med musik i lange baner. I år tror jeg at “smatten” bliver væk, vejrguderne lover sol og sommer. Her er nogle billeder fra tidligere festivaler.©IngeSandvad Orange scene ved middagstid 4-5 timer før porten åbnes og festival 2003 skydes i gang©IngeSandvadDenne ryg blev vist frem under festivalen i 2001©IngeSandvadog her er en del af “smatten” i 2004, før det blev rigtig slemt.

4 kommentarer:

  1. De unge får nogle fantastiske dage...Roskilde bliver proppet af mennesker...sidste år vovede jeg mig til Roskilde for at "ose" butikker, det undlader jeg i år :-)

    SvarSlet
  2. Det gør de Anne, osning her i byen under festivalen, foregår i andre byer..:-))

    SvarSlet
  3. Jeg har lige hørt fra min "knægt" han nyder det gode vejr dernede, han var der også dengang de gik i mudder til knæene.....men han holdt ud og blev til det sidste. Jeg kan godt huske billederne fra nyhederne, hvor smattet der var...adder....

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt huske dengang... uha som vi var våde og beskidte.. jeg holdt også ud alle dage, det var faktisk ret sjovt..:-)) men vi kan nu også undvære det..

    SvarSlet