25. maj 2010

Fugle i skoven...

Der er et mylder af småfugle omkring hytten. Vi ser flest musvitter, blåmejser og spætmejser, og mange sortmejser, fyrmejser og sumpmejser, det er lidt svært at se forskel på dem. Dompappen forsøgte flere gange at få "fodfæste" i madkasserne. Det lykkedes ikke, så han måtte nøjes med det de andre tabte..pinse 007Det syntes vi var synd for ham, så vi satte lidt mad på terrassen, som var nemmere at få fat i, hvorefter vi ikke så mere til ham...pinse 031Musvittterne fandt hurtigt det nye madsted, og det gjorde Bumle også...pinse 040Fuglene kom hun aldrig tæt på, så hun åd deres mad i stedet... :-))pinse 034 pinse 033 pinse 014 pinse 032

10 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt fugleliv I har i det skånske, Inge! Og det glæder mig jo, at du tænker på fuglene og fodrer dem :-) Det giver så mange spændende oplevelser. Bliver Bumle i nærheden af huset uden at løbe væk?

    Ha' en rigtig god dag, klem!

    SvarSlet
  2. Ja det er skønt, og vi nyder at have dem tæt på os. Der er ingen problemer med Bumle i Sverige, hun er lige omkring os hele tiden. Vil vist ikke risikere noget som helst deroppe i det fremmede land :-))
    Du må også ha' en dejlig dag, knus.

    SvarSlet
  3. Det smager jo alt sammen af fugl, tænker Bumle nok... Dompappen er ret sky; jeg prøver også at fodre den her, men den forsvinder lige så hurtigt igen.

    SvarSlet
  4. :-)).. det er nok det hun tænker Mia.. hvis hun overhovedet tænker. Det er ikke ofte vi ser dompappen så tæt på os, den holder sig som regel mere skjult.

    SvarSlet
  5. Så mange dejlige fuglebilleder du har fanget denne gang Inge :-))

    Bumle er vist desværre nødt til at se i ørene at hun ikke ikke helt har det speed der skal til for at fange forårsfriske fugle og mus, heller ikke selvom de er skånske;)

    Hi hi, jeg elsker hendes "hmmm, jeg er da bare ligeglad så-udtryk" !!!

    Og set med menneskeøjne er det jo ekstra dejligt at fuglene hurtigt fandt ud af at de sagtens kunne komme og spise mens den lettere bedagede kat sad under foderskålene ;))

    Knus

    SvarSlet
  6. He he... det er rigtig smarte fugle vi har i Sverige, de gennemskuede hurtigt Bumles formåen..:-))

    SvarSlet
  7. Sikke nogle flotte fuglebilleder igen der! Og Bumle er simpelhen bare så bedårende. Hvor er i heldige at i bare sådan kan tage hende med!

    SvarSlet
  8. Tak Berliner... hun er ikke specielt vild med køreturen, men når hun først er deroppe har hun det skønt..:-))

    SvarSlet
  9. Jeg får en forfærdelig længsel efter Sverige, når jeg ser dine dejlige billeder. Der er så vidunderligt.

    Nu har jeg set det med... Bumle spiser fuglefoder. Forleden så jeg Havehyrdens Frøken spise ærter fra bælgene :))

    SvarSlet
  10. :-)) Lone jeg troede også det var løgn da hun gjorde det første gang, men vi så det flere gange.. hun er nok ikke helt normal..
    Ha' en dejlig weekend Lone

    SvarSlet