27. januar 2010

Glatføre kursus søges...


Jeg er normalt en glad og forholdsvis tryg cyklist her i København, men i morges var det ikke for barber lærlinge at komme rundt herinde. Det sneede ret meget og temperaturen stod på "koldt" I løbet af kort tid var det hele dækket af et fint lag sne, og specielt brostenene blev ubehagelig glatte.

"Så bliv dog på cykelstierne" gjalder det vel nu... men så enkelt er det altså ikke hele vejen. Kongens Nytorv er en stor byggeplads, hvor det er svært at at komme rundt, uanset om man er i bil, bus, på cykel eller gåben. Flere steder sluses gående og cykelister sammen på fortovene, eller helt op langs husmurene, hvor der er rigtig mange glatte brosten. Hele Nyhavn er brostensbelagt, føj hvor kan jeg ikke lide når forhjulet lige "smutter" under mig, det får min temperatur til at stige et par grader.



2 kommentarer:

  1. Jeg vil iøvrigt også mene at man med berigtigelse kan sige at man er sneet inde i idag. Det er jo helt tydeligt livsfarligt at bevæge sig ud.
    Håber du kommer helskindet hjem :-)

    SvarSlet
  2. @Annette - Sneet inde, hvorfor var der ingen der fortalte mig det i morges, så var jeg da blevet hjemme i læ og ly :æ))

    SvarSlet